שיפור הכושר הגופני – להתחיל לדווש

//שיפור הכושר הגופני – להתחיל לדווש

שיפור הכושר הגופני – להתחיל לדווש

כמה פעמים הסתכלתם על עצמכם במראה, החלטתם שאתם חייבים לעשות יותר כושר ואז נפנפתם מעצמכם את הרעיון בטענה (הנכונה, כנראה), שאין לכם זמן? כמה פעמים ראיתם את הילד שלכם מעביר עוד יום מול המחשב או הטלוויזיה, כשהתנועה היחידה שהוא עושה היא מהספה למקרר ותהיתם האם יש פתרון? אז זהו, שיש פתרון לשתי הבעיות הללו, והוא פשוט בהרבה ממה שנדמה לכם והוא אפילו ממש כיף.

פתרון הקסם, כלומר מאז המצאת הגלגל
אופניים, אופניים, אופניים. פשוט, זמין, ומתאים לכל גיל, קל ללמוד איך לרכוב עליהם ואחת מהדרכים הטובות ביותר להכנס ולשמור על כושר גופני. היתרון ברכיבה על אופניים הוא הורסטיליות שלהם. אתם יכולים לבחור בין רכיבה עצמאית לבין קבוצת רכיבה על אופניים, בין להכניס את הילד שלכם לחוג רכיבה על אופניים לבין בכלל לנצל את הזמן לבונדינג משפחתי תוך כדי דיווש. בכל מקרה, ההנאה והבריאות מובטחים.

מה חשוב לעשות לפני שמתחילים לרכב?
כמו בכל ספורט, לפני שמתחילים לרכב על אופניים באופן קבוע ויום יומי, מומלץ לעבור אצל רופא המפשחה ולוודא שאינכם סובלים ממגבלה בריאותית שתמנע מכם לעסוק ברכיבה. אופניים דורשים מאמץ פיזי של איברים רבים בגוף, ולכן עדיף להיות בטוחים, וכמובן, לא להתעקש לעשות יותר ממה שהגוף שלכם מסוגל. אף אחד לא מצפה שתרשמו לטור דה פראנס אחרי שבוע וחצי של אימוני אופניים.
גם בחירת האופניים, במידה ועדיין אין לכם זוג, חשובה מאוד, ומתאימה לסוג הרכיבה שתרצו לעשות – אורבנית, רכיבת שטח, יום יומית ושלל אפשרויות נוספות. עדיף להתייעץ עם מדריך באחד מהמרכזים ללימוד רכיבה על אופניים או לפחות עם חברים רוכבים או עם המוכר בחנות האופניים לפני שעושים החלטה.

מהם הדברים הטובים שהרכיבה עושה לגוף?
רכיבה על אופניים, בהיותה פעילות אירובית ואנאירובית בד בבד, תורמת לבריאותנו הפיזית בדרכים רבות ומגוונות. דבר נוסף שהופך את הרכיבה לכה בריאה היא העובדה שזו אחת הפעילויות האירוביות היחידות שנעשות בישיבה, מה שמקטין את כמות העומס שנוצרת על השרירים ולכן הרכיבה איננה מסוכנת לברכיים כמו פעילויות ספורט רבות אחרות. רכיבה על אופניים מעלה סיבולת לב ריאה, מורידה לחץ דם ואת כמות הכולסטרול הרע, מחזקת שרירים שבאופן רגיל לא נמצאים בשימוש, מסייעת להרזייה והעלאת מסת שריר, וכל זאת באוויר הפתוח תוך כדי חיזוק תחושת החופש והשחרור שלכם.

בין אם אתם רוצים לרכוב לבד או בקבוצה, תמיד כדאי לרענן את הרכיבה באמצעות לימוד רכיבה על אופניים ואז להשלים עם טכניקות לשיפור רכיבה על אופניים, אחרי שאתם כבר מרגישים מוכנים. זה הזמן לבחון להצטרף אל קבוצת רכיבה על אופניים באזור מגוריכם. וכמובן אל תשכחו את הילדים – תחביב משותף הוא אמצעי לחיזוק הקשר. תנו גם להם את הכלים לרכב נכון באמצעות חוגי אופניים לילדים בשרון, אם זה אזור מגוריכם או בכל מקום אחר בארץ.

By | 2017-08-08T06:49:37+00:00 יולי 23rd, 2017|מאמרים|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment