קבוצות רכיבת אופניים לילדים

חוגי רכיבה לילדים מתקיימים לאורך כל השנה במסגרת מפגשים חד שבועיים בני שעה וחצי/ שעתיים / שעתיים וחצי כל אחד (תלוי בקבוצת הגיל), באזור מגורי הילד. בחוגים יוצאים הילדים לרכיבת שטח קבוצתית במסלולים שונים באזור, בהנחיית מדריך מוסמך.
החוגים מיועדים לילדים בני 6-18, בחלוקה על פי קבוצות גיל.

התכנים המועברים בחוגים:
• הכרת האופניים
• מיומנויות רכיבה
• טכניקת רכיבה נכונה ושליטה מיטבית באופניים
• שיווי משקל וקואורדינציה.

לימוד המיומנות נעשה באמצעות שילוב של משחקים רכובים, שמטרתם לשפר ולחזק את שיווי המשקל, הקואורדינציה והיציבות על גבי האופניים.

כושר גופני עם ערך מוסף
הערך המוסף של חוגי רכיבה על אופניים הוא עצום: מעבר לפיתוח יכולות פיזיות וטכניות, האתגר הפיזי שברכיבה והדינמיקה הקבוצתית מפתחים אצל הילד יכולות אישיות וכישורים חברתיים, שילוו אותו הלאה בחייו הבוגרים.

תנועה בהנאה
הרכיבה מהווה פעילות גופנית מהנה, בסביבה חיצונית המשלבת טבע, נוף וחיבור לסביבה.
החוגים מהווים תמריץ לילדים לצאת מהסביבה הביתית השגרתית, להתנתק מהמסכים ומהקשרים הווירטואליים, ולפתח קשרים חברתיים מוחשיים עם בני גילם.

התנועתיות גורמת לילד הנאה- שינוי הזירה, הגעה למקומות חדשים והחיבור לילדים אחרים מאפשרים לילד לפרוח ולהביא לידי ביטוי יכולות שחבויות בו. כשהילד עושה משהו שהוא אוהב לעשות, מתוך הנאה וחיבור- זה גורם לו לאושר ומאפשר לו ביטוי עצמי אמיתי.

ביטחון עצמי, נחישות והתמדה
היציאה לשטח וההתמודדות עם המסלול ועם האתגר הפיזי מעניקים לילד ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות אישית. מתפתחות אצלו תכונות כגון נחישות, התמדה והישגיות.

דינמיקה קבוצתית מעצימה
הרכיבה בקבוצה מהווה מסגרת לפיתוח כישורים בינאישיים והקניית ערכים חברתיים של עזרה לזולת, הובלה חברתית, קבלת האחר ושיח מכבד, המיושמים לאחר מכן בכל שאר מסגרות החיים.

הדינמיקה הקבוצתית מביאה למיצוי הפוטנציאל הטמון בילד, מפתחת ומעצימה את התכונות הטבעיות הקיימות בו. הילדים "המנהיגים" מביאים לידי ביטוי את  כישורי ההובלה והמנהיגות הטבעיים שלהם, מפתחים כישורי ניהול וערכים של הובלה חברתית חיובית, סבלנות וסובלנות (בנוסף לשיפור היכולות הפיזיות ושיפור מיומנויות הרכיבה).

אחרים מגלים בעצמם עוצמות ויכולות פיזיות אדירות. ניתן לראות אצלם לאורך השנה את ההתקדמות העצומה כמו גם את פיתוח תחושת המסוגלות והגברת הביטחון העצמי.

חוגי רכיבה על אופניים לילדים מהווים מסגרת מצוינת לילדים לבטא את אישיותם האמיתית החוצה. זאת בניגוד למסגרת החינוך ולמסגרות תבניות קבועות אחרות, בהן הילד מחויב להתאים עצמו לתבנית קבועה.

בחוגים מועברים תכנים נוספים בנושא חינוך גופני, אורח חיים בריא ותזונה נכונה.

במהלך השנה מתקיימים במסגרת החוג אירועים כגון טיולי רכיבה, מחנות אימונים ופעילויות שונות בשיתוף ההורים.

חוגי הילדים מתקיימים בקבוצות של עד 12 ילדים בקבוצה בלבד, על מנת לאפשר מתן יחס אישי ותשומת לב ייחודית לצרכי כל ילד בנפרד.

החוגים מועברים על ידי מדריכים מקצועיים ומוסמכים, בעלי ניסיון רב בעבודה עם ילדים

יתרונות

חלוקה לקבוצות ע"פ רמה וגיל
מדריכים מוסמכים המאושרים ע"י משרד החינוך
במהלך השנה נערוך מגוון פעילויות (לדוגמא: פיתות על הטאבון, ביקור במעיינות)
ליווי מקצועי לכל אורך הדרך
הנאה מובטחת!

שרותים נוספים